موارد مهم در جلوگیری از سرقت پوشاک

فهرست مطالب در این مقاله

نصب گیت فروشگاهی در فروشگاه پوشاک

فروشگاه پوشاک یکی از بزرگترین بخش های آسیب دیده از افزایش سرقت در سال های اخیر در کشور است. با توجه به این که لباس کالایی مصرفی می باشد سارقان از هر روشی برای سرقت و خروج این محصولات استفاده می کنند.

با افزایش جمعیت و گسترش فروشگاه ها در ابعاد وسیع کنترل امنیت و جلوگیری از سرقت کالاها پیچیدگی های خاص خود را دارد.

بنابراین استفاده از روش های کنترلی مانند گیت فروشگاهی و دزدگیر پوشاک که باعث جلوگیری از سرقت البسه می شوند به شدت توصیه می گردد.

بدین صورت که با نصب تگ دزدگیر شامل تگ گلفی، تگ صدفی و تگ مدادی بر روی البسه آن را ایمن می کندو چنانچه تگ دزدگیر از لباس جدا شود باعث آلارم گیت دزدگیر می شود.

گیت دزدگیراستفاده از تگ شوکر دار

تگ شوکر دار تگی خاص با فرکانس همراه با ولتاژ می باشد.

زمانی که سارق قصد تلاش برای باز کردن تگ با ابزاری به جز جدا کننده مگنت (جدا کننده تگ) مخصوص تگ شوکر دار را داشته باشد. این تگ با داشتن ولتاژ به کار رفته در خودش باعث شوک کوچکی بر بدن می شود.شوک دادن فرد باعث می شود که نتواند به تلاش برای باز کردن تگ ادامه دهد.

نصب دوربین مدار بسته

با نصب دوربین مدار بسته و نظارت آن توسط نیروی انسانی به راحتی می توان سارقین را در کنترل داشت.

از آنجائی که چهره شخص ضبط می شود لذا با وجود دوربین مداربسته و قرار گرفتن صحیح آن، شخص  دست به سرقت نمی زند.

انواع تگ های رایج در فروشگاه های پوشاک

رادیوفرکانسی

تگ های رادیو فرکانسی وسیله های کوچکی مشابه برچسب ها هستند که در پوشاک نصب می شوند و شامل آنتن هایی برای دریافت و پاسخ به درخواست های رادیوفرکانسی هستند.

آکوستیک

این تگ ها دارای یک بارکد و 5 پوشش پلاستیکی متفاوت می باشند که به با دارا بودن خاصیت مغناطیسی بدنه، می توانند روی آن دیده شود. مواد داخل آن به هنگام عبور از یک میدان مغناطیسی متناوب منبسط و منقبض می شود و این باعث لغزش آنتن و به صدا درآمدن آژیر خواهد شد.

نامرئی

تگ های نامرئی جاساز شده در پارچه ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • تگ های فعال: به سیستم قرار گرفته در راهرو و یا راه پله سیگنال ارسال می کند و آژیر را فعال می کند.
  • تگ های غیرفعال: با تغییر شکل سیگنال ساطع شده از فرستنده به گیرنده کار می کند. قرار دادن موانع عمودی که به عنوان فرستنده و گیرنده کار می کنند برای عملکرد صحیح آن ضروری است.

سخن آخر

سیستم آکوستو مغناطیسی ایمنی بالایی دارد و می تواند با سیستم تشخیص فلز (کنترل رفت آمد افراد با فلز) ترکیب شود. معمولا ترکیب این روش امنیت کافی را در فروشگاه تأمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *