چگونه از اقلام ضد سرقت برای فروشگاه استفاده کنید؟

فهرست مطالب در این مقاله

3 راهکار طلایی برای افزایش امنیت فروشگاه

اقلام ضد سرقت یکی از محصولاتی می باشد که مورد توجه بازار در جهان قرار گرفته است. سالانه صدها هزار سرقت در سراسر دنیا در فروشگاه ها رخ می دهد و آمارها نشان می دهند که نرخ دزدی از فروشگاه ها هر سال  10% افزایش پیدا کرده است.

چرا که شرایط اقتصادی مردم سخت تر شده و نرخ بیکاری نیز افزایش می یابد.از اینرو تولید کنندگان اقلام ضد سرقت همواره می کوشند تا راهکارهای بروز ونوین در برابر سارقین داشته باشند و آرامش خیال را برای صاحبان سرمایه به ارمغان بیاورند.

تجربه نشان داده است گرچه همه ی اصناف در معرض خطر سرقت هستند اما فروشگاه های مواد غذایی دارای بیشترین آمار سرقت هستند و به علت ازدحام در هایپرمارکت ها و سوپر مارکت ها فضای راحت تری برای سرقت وجود دارد، ولی خوشبختانه تولیدکنندگان اقلام ضد سرقت برای تمامی محصولات چاره ای اندیشیده اند. در این بخش اقلام ضد سرقت برای افزایش امنیت فروشگاه بیان می شود.

راهکارهای نوین ضد سرقت برای فروشگاه ها برای کاهش نرخ جرم و سرقت کالا به شرح زیر می باشد:

دوربین مدار بسته

یکی از راهکارها برای جلوگیری از سرقت استفاده از دوربین مداربسته می باشد. با نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها کلیه محصولات کنترل و همچنین وقایع ضبط و ثبت می شوند.

چنانچه نیروی انسانی در لحظه دوربین ها را کنترل کند می تواند از وقوع جرم جلوگیری کند اما همیشه و در همه ی فروشگاه ها استخدام نیروی انسانی مقرون به صرفه نمی باشد.

دوربین مداربسته می تواند عامل بازدارنده از سرقت باشد و از آنجایی که چهره ی افراد ثبت و ماندگار می شود، سارقین از ارتکاب جرم ترس دارند.

چنانچه دوربین های مدار بسته در جاهای معین و بدون نقطه کور نصب شوند، می توانند اثر بخش باشند.

گیت فروشگاهی

راه حل اصولی دیگر نصب اقلام ضد سرقت گیت فروشگاهی (همان دزدگیر ضد سرقت فروشگاهی) می باشد. ایده ی تولید گیت فروشگاهی یک پدیده ی شاهکار ضد سرقت بوده است که در سال 1990 میلادی برای اولین بار توسط شرکتهای اروپایی مطرح شد. در آن زمان سیستم ها به هوشمندی سیستم های فعلی نبودند و دارای خطاهای زیادی بودند اما با گذشت زمان و رقابت بین تولید کننده ها، سیستم های ضد سرقت یا سیستم دزدگیر پیشرفته و بهینه شد. تا جایی که امروزه گیت های ضد سرقت فروشگاهی با کیفیت، بدون نقطه ضعف کار می کنند.

وجود گیت فروشگاهی در فروشگاه ها نه تنها عامل بازدارنده از سرقت محسوب می شود بلکه در همان لحظه ی وقوع جرم می تواند مانع سرقت شود.

در صورتیکه محصولی از فروشگاه بدون مجوز خارج شود، آلارم گیت دزدگیر به صدا در می آید و از شرقت ممانعت می شود.

گیت فروشگاهی زمانی آلارم می زند که کالای مورد نظر دارای تگ دزدگیر یا لیبل ضد سرقت باشد.

به طور مثال در فروشگاه های مواد غذایی، بر روی محصولات لیبل ضد سرقت چسبانده می شود و این لیبل می تواند به صورت کاغذی، نامرئی یا شیشه ای باشد.چنانچه لیبل در قسمت صندوق توسط دستگاه خنثی ساز لیبل سوزانده نشود، موجب آلارم می شود و فروشنده مطلع می شود.

تگ آلارم دار

تگ آلارم دار نیز یکی دیگر از راه های ضد سرقت می باشد که به صورت مجزا و بدون نیاز به گیت دزدگیر یا آنتن دزدگیر کار می کند. چنانچه کالایی از جای مورد نظر دور شود، تگ آلارم دار بوق می زند و به فروشنده اعلام خطر می کند.

با وجود رعایت همه ی نکات ایمنی و حفاظتی و حتی با استفاده از دزدگیر های هوشمند و پیشرفته همیشه راهی برای سارقین حرفه ای وجود دارد لذا از آنجایی که بیشترین آمار سرقت را سارقین آماتور تشکیل داده اند، وجود سیستم های فوق برای فروشگاه ها کفایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *